fredag 5 oktober 2012

Drömmen är igång

Jag är i Borlänge. Där flyger jag på Dala Airport med SE-VKS som är en EV-97 Eurostar och den ägs av Borlänge flygklubb. Jae, jag flyger inte helt själv men jag flyger i alla fall. Bredvid mig sitter A som är min flyglärare. Det är spännande, givande, utmanande, svårt, lätt och frustrerande. Många känslor blandas med starka upplevelser. Idag har vi flugit drygt två timmar. Jag har fått öva olika saker; svängar, vikning, hålla fart och höjd, klaffens funktion, motorplané, vingglidning etc. Min flyglärare säger att det går bra och om vädret är OK imorgon kl 07.00 så ska vi redan börja med start och landning. Där kommer jag att hålla på länge... just de momenten är de svåraste och viktigaste att kunna.
Sigurd Erik, Viktor Kalle Sigurd.

Inga kommentarer: