fredag 5 oktober 2012

Vägen vidare i drömmen

Under ungdomstiden så kom det fram flera modellflygplan. Jag var produktiv och byggde och flög dem alla. Kvaddarna blev färre och färre och jag njöt av att se dem i luften från drömmen vid byggbordet till den första pirriga starten och vidare att testa alla gränser i lufthavet. Jag minns Snoopy med en OS 30, Josefin med en OS 40, mina många konstflygande modeller; Curare, Kephir då vi tälvade och flög "multi". Jag och C som åkte ned till Linköping på SM, flitigt tävlande i "sport populär" runt om i Norrbotten och Västerbotten, Johanna på flottörer, Cup på flottörer och skidor, medlemskap i Skellefteå RFK, över 200 tävlingsheat i Aircombat med två deltagande i SM utöver landet, den första bennsindrivna modellen med en Jonsereds motorsågsmotor på 2,35 i spännvidd, flygfoto med min stora Nikon, nattflyg med Cub med lampor monterade, skolflyg under många timmar, inomhusflyg i sporthall och start av eget företag; Leifs Hobby 1994.
Som du förstår så finns det åtskilligt att skriva och minnas mellan alla dessa rader. Det är ett 40-årigt modellflygsutövande som berikat mitt liv på många olika sätt och nu är vi framme vid sommaren 2006 då drömmen att flyga själv blev verklighet.

Inga kommentarer: