torsdag 1 augusti 2013

EVO 100, igen

Köpt nytt stift och bytt. Då gick den lite bättre faktiskt. Skruvade på huvudnål och tyckte att jag fick till det rätt bra. Bara för att utröna felet så bytte jag tillbaka till det gamla stiftet och då kom problemen upp igen med ojämn gång på fulla varv. Detta stift funderar jag på att ta med mig upp i luften och sedan kasta långt bort...
Men (det finns alltid ett men...) när jag då satt fast det nya stiftet igen så fanns en del av problemen kvar. På fulla varv så tvekar motorn lite, går ned i varv något för att sedan hämta sig och gå upp till full effekt. Nu ville jag testa att skruva på huvudnålen. Jag ville få motorn att bluddra och gå rikt. Icke! Man ska enligt instruktionen ha den öppen ett till ett och ett kvarts varv. Till slut så hade jag öppnat den tre varv utan att motorn vare sig gick bättre eller sämre. Här har vi nog problemet. Den får för lite soppa efter ett tag av någon anledning. Den suger luft eller så är det stopp på något ställe. Fortsatta problem alltså.

Inga kommentarer: