måndag 26 maj 2014

Läckan igen

I lördags så drog jag ut kärran för att kolla än mer noggrant. Det sitter två oljegivare vid pumpen och efter en första provkörning så kände jag på den ena och den kunde jag röra med två fingrar... Den satt alltså inte fast kan man lugnt säga. Provkörde igen och igen. Läckan var kvar om än något mindre. Kollade vidare på den andra givaren som sköter om oljetrycksmätaren och där var det något skumt. Skruvade ut den och rengjorde och skruvade in den igen. Drog bara fast den med handen och T som var där och tacksamt hjälpte mig kollade också. Provkörde igen. Det fanns en del olja under pumpen med det kunde vara rester trots allt. Provkörde ytterligare två gånger och då såg det ut som att allt runnit bort.
Min plan är nu att efter att jag monterat fast kåporna (som jag gjorde idag) provflyga och sedan ta bort kåporna och kolla noggrant igen.
Oj, vilken oljeföljetong detta har blivit. Men möjligen så är det med stor envishet som jag lyckats hitta allt fel och det har ju visat sig vara fler än ett. Samtidigt så har jag nu utarbetat en rätt bra teknik på att komma in och ur flygplanet...

Inga kommentarer: