söndag 27 juli 2014

Headset

Jag har lite till och från haft problem med mina headset. Mitt eget som jag använder har så kallad ANR, alltså aktiv reducering av ljudet, framförallt de låga frekvenserna. Men jag har inte varit nöjd, det har sprakat och "skrikigt" i lurarna och överstyrt så att mina medpassagerare har bitvis inte hört något alls. Klart irriterande när man ska flyga med en kamrat och vill kunna dela upplevelsen.
Nu har jag köpt två nya billiga headset från Air media för 790:- stycket eftersom jag blev rekommenderad dessa av min flyglärare som flög in mig på min kärra. Det är i sammanhanget mycket billigt då headset kan med lätthet kosta över 10 000:-
Har testat dessa på backen idag då det inte var flygbart med åska i luften och det verkar lovande.
Återstår att testa i luften och kolla hur förbindelsen ser ut både via intercom och via radio.

Inga kommentarer: