lördag 6 juni 2015

Premiärflyg

Så blev det då äntligen dags att få kärran i luften. Dåligt väder, jobb och annat hade hindrat mig att få lufta skönheten. Men i morse uppstod en lucka i tillvaro och jag kunde ta mig ut till fältet, Var på plats strax efter kl sju.
Jag tankade upp och satte mig i. Allt kändes bra och jag taxade bort för att starta bana 16. Jag vill nog medge att jag tog till några extra hundra meter bana för att vara lite på den säkra sidan.
Starten gick bra och allt kändes normalt. Efter en 20 minuter i luften nära fältet så gjorde jag en måttligt snygg landning, jag skyller på den västliga vinden och taxade sedan tillbaka och för en sväng till. Sista landningen blev riktigt bra.
Det jag noterar är att min nya fartmätare har en nål som inte ligger stilla. Ska kolla mer på det vid nästa flygning. Sedan så tyckte jag mig ha små högfrekventa vibrationer som känns i sätet, ska även kolla mer på det. Annars känns allt lugnt och tryggt. Blir fint att få henne i luften igen, då ska jag utvärdera och kolla på fler saker.

Inga kommentarer: