fredag 5 oktober 2012

En dag

Denna dag kan sammanfattas på många olika sätt. Nio timmars bilkörning och två timmar och en kvars flygning med 17 starter och 17 landningar är ett sätt.
Äntligen fick jag bra flygväder här nere i Borlänge under min andra vecka. Första veckan för några veckor sedan så var det inte så bra, men idag så blev det en riktigt fin kväll. Det blev först lite allmän flygning för att hitta flygkänslan igen och sedan blev det hårdkörning med starter och landningar. Det går väl bättre och bättre. Ett litet handikapp har jag väl eftersom jag inte sovit en hel natt då jag steg upp före fem i morse. Men jag lyckades väl skärpa till mig så att det blev några hyfsade starter och landningar. Efter varje flygning så är det en del pappersjobb. Det ska skrivas i böcker och loggas flygtid. Och jag fick äran att flyga den 1000:de timmen av Eurostaren. Det var ju lite kul, ändå.
Nu är jag lagom trött och alldeles uppfylld av mitt flygande, min flyglärare, det vackra Dalarna och min resa. Om jag kommer att sova gott vet jag inte men det finns goda förutsättningar. Eller så fortsätter jag att flyga i min säng och kommer aldrig att landa i sömnen.

Inga kommentarer: