fredag 5 oktober 2012

Jag flyger

Om någon undrar så kan jag meddela att jag flyger. Jag hyr Pite flygklubbs Eurostar. Den kostar 550kr/timme och då ingår allt. Det är rätt överkomligt tycker jag själv även om det givetvis drar iväg om man flyger mycket. Det är trevligt och kul och spännande och utmanande att flyga. Jag flyger själv. Ska göra tio timmar innan jag kan få ta med en kamrat. Just nu efter kvällens flygning är jag uppe i 5.15. Det tar sig. Jag har flugit måndag, tisdag, onsdag och ikväll torsdag denna veckan. Det blir svängar över stan, byarna osv. Sen nöter jag start och landning. Har även tidigare varit en sväng till Älvsbyn och fler flygplatser runt omkring kommer att få ett besök.
Ibland kan jag undra om jag är ensam om flygplanet. Det är oftast jag själv som flugit gången innan. Det blir väl så med en sak som är ny och när inspirationen är på topp. Men i veckan träffade jag C som har all rutin som finns att få. Vi turades om att ha kärran den dagen och jag fick en hel del värdefulla tips. Nu är jag grounded några dagar men till veckan så...bara det blir flygväder.


Inga kommentarer: