fredag 5 oktober 2012

Mer flyg

Det blev en sväng även ikväll med Eurostaren. Jag flög direkt från Piteå Långnäs upp till Älvsbyn och gjorde en landning och startade. När jag startat blev jag uppropad på radion där personen undrade vem det var som landat. Han bjöd mig att komma ned och få en kopp kaffe. Jag tog först en sväng över Älvsbyn och min arbetsplats för att sedan gå in och göra en fullstoppslandning på bara 04. Det blev en kort och trevlig stund vid elden där jag fick både kaffe och blåbärskaka. Sedan fick jag en visning inne i hangaren och klubbens flygplansflotta. Där tronade också den gamla Pawnee som min pappa bogserade med. Grattis pappa, du skulle ha fyllt 79 år idag om du levat.
Inne i hangaren fanns även A:s trike och en del privata segelflygplan. Det var kul att få se deras anläggning, det är säkert 35 år sedan jag var där senast och sprang på gräset med pappa. Som tioåring flög jag Bergfalke med honom första gången. Och visst, klubben hade köpt en gammal Bergfalke ifjol. Minnen...
Efter besöket startade jag och flög in över Piteå för att kolla festivalläget. Det såg ut att vara rätt så få besökare på Piteå dansar och ler.
Efter en lång final in till bana 34 på ESNP och en studs och gå så avslutade jag kvällen. En timme och fem minuters flygtid totalt.

Inga kommentarer: