torsdag 24 juli 2014

Dagens flyg

I denna fortsatta hetta så följde jag med som spanare även idag på brandflyget. Varmt i kärran. Fast ändå inte riktigt så varmt som igår. Sikten var fenomenal och vi kunde ligga på mellan 4- och 5000 fot och där var det kring 20 grader. Skönt. Vi såg två bränder som redan var rapporterade men kollade för säkerhets skull upp den ena via RAKEL till SOS.
På kvällen så flög jag och goda vännen P upp till Älvsbyn för att kolla in läget vid deras 50-årsjubileum. Vi drack kaffe och jag åt en glass. Under dagen hade det varit utmärkt segelflygarväder och de hade flugit sträckor. Vi stannade en timme och sedan flög vi hem. 55 minuter blocktid.
Väl på hemmafältet så var det inte mindre än sju paramotorflygare som både flög och pratade. Riktigt trevligt må jag säga.
P och jag i min kärra.

Inga kommentarer: